Za projekt LOGOVARIACIE v kategórii Inovatívny marketingový pristup, sme získali prestížne ocenenie.
HERMES KOMUNIKÁTOR ROKA – je jediné ocenenie pre najlepšie komunikujúcu inštitúciu v Slovenskej republike so zákazníkom.
Čo sú logovariácie?
V Prvej stavebnej sporiteľni využívame logo tvorené z geometrických tvarov už 27 rokov. Naši klienti aj široká verejnosť ho dobre poznajú. V roku 2017 sme logo s citom redizajnovali, jeho tvary upravili a vyvážili. Cieľom redizajnu bolo vytvoriť modernejší imidž sporiteľne – so zmenou loga sa skrátil aj komunikovaný názov a začala sa využívať skratka PSS.
Nové logo sme využili ako hlavný vizuálny motív ďalšej komunikácie značky. Spolu s agentúrou sme vytvorili koncept Logovariácie, ktorý vo vizuáloch využíva jednotlivé geometrické tvary z loga. Kruh, štvorec a trojuholník sú modifikované a dopĺňané ilustráciami, vďaka čomu vytvárajú svojstojné vizuály s logom v hlavnej úlohe.
Čo sme dosiahli?
Po redizajne sme spolu s novým logom a názvom získali aj novú úlohu – úspešne odkomunikovať redizajn a docieliť, aby zmenu zaregistrovalo čo najviac ľudí. Riešením sa stal koncept LOGOVARIÁCIE, ktorý naplno využíva komunikačný potenciál loga, je univerzálny, nezameniteľný a má aj skvelé komunikačné výsledky.
Kreatívny prínos konceptu podporuje aj fakt, že v roku 2018 boli vizuály imidžovej kampane s headlinom „Meníme bývanie na domov“ ocenené strieborným klincom v kategórii Best Artdirection.
Sme jedineční a neprehliadnuteľní
Vizuály vytvorené variáciami loga sú jednoduché, estetické, a vďaka obrazovej skratke majú vždy ľahko odčítateľné posolstvo. Najväčšiu výhodu pre našu značku, ale predstavuje to, že logo je v hlavnej úlohe neprehliadnuteľné, a preto v každej komunikácii zabezpečuje maximálnu priraditeľnosť ku značke.
V tradičnej komunikácii bánk tak koncept Logovariácií vystupuje do popredia. Žiadna zo slovenských značiek zatiaľ nepovýšila svoje logo na nositeľa komunikačnej správy a nepracovala s ním vo svojej komunikácii takto univerzálne.
Ako sme to dokázali?
Pri Logovariáciách využívame jednoduchý princíp známy z ilustrácie. Pomocou základných geometrických tvarov – kruhu, štvorca a trojuholníka dokážeme zobraziť a vyskladať akýkoľvek objekt. Vďaka tomu dokážeme logo morfovať podľa potreby a vytvoriť variáciu loga na každú príležitosť.
Logovariácie sme už vďaka tomu úspešne použili v imidžovej aj produktovej komunikácii na odkomunikovanie benefitov sporenia či úverov na bývanie. Vizuály sme využili ako inzerciu, OOH komunikáciu a v pohyblivej verzii aj ako TV a online spot.
Spojením so symbolmi charakteristickými pre kultúrne, športové alebo dobročinné organizácie, ktoré podporujeme, dokážeme zas ľahko odkomunikovať aj tieto partnerstvá. Okrem toho logovariácie využívame aj v internej komunikácii či pri želaní šťastného nového roka našim partnerom.
V roku 2019 sme začali vytvárať samostatné logovariácie aj pre naše sociálne siete, kde fanúšikom prinášame každý mesiac praktické tipy k inej téme týkajúcej sa bývania. Logovariácie pritom vždy dané témy zastrešia a u našich fanúšikov sa tešia veľkej obľube. Akoby čakali na to, aký ďalší vizuál dokážeme ešte z loga vytvoriť.
Kde môžete logovariácie vidieť?
Všade, kde je prítomná PSS. Sledujte náš Facebook, Instagram, navštívte ktorúkoľvek z kancelárií našich obchodných zástupcov a vypýtajte si napríklad aj kalendár na rok 2020, ktorý sa tiež nesie v duchu logovariácií.
Tešíme sa na vašu návštevu!